Roxas - Kingdom Hearts Organization XIII (13) BicycLe KicKz: KEPUTUSAN TERKINI/PENUH LIGA SUPER 18 JANUARI 2014

epl

epl

Wednesday 22 January 2014

KEPUTUSAN TERKINI/PENUH LIGA SUPER 18 JANUARI 2014

PERLAWANAN PEMBUKAAN



Perlawanan pertama Liga Super 2014 bagi setiap pasukan bertanding telah pun bermula dengan beberapa perlawanan menarik yang berlaku di venue-venue tertentu malam itu.
Liga Super 2014 kali ini sudah pastinya menarik dengan kehadiran muka muka baru pemain import dari setiap pasukan. Pastinya menjadi sebutan adalah kehadiran Pablo Aimar ke dalam pasukan Johor DT yang pastinya mengamit tumpuan peminat Liga Malaysia.
Selain itu, kehadiran kembali Muhammad Ghaddar ke dalam pasukan Kelantan memberi impak kepada pasukan itu selepas kehilangan ‘orang besi’ mereka iaitu Dickson Nwakame yang berhijrah ke Pahang musim ini. Namun, diberitakan berlaku salah faham antara beliau dengan seorang lagi pemain import iaitu Forkey Doe yang harus segera diselesaikan demi pasukan.
Namun, sejauh mana hebat pun nama seorang pemain itu, ia tidak bermakna jika mutu permainan yang dipersembahkan tidak sehebat pengiktirafannya. Bola sepak adalah permainan berpasukan, jika tiada persefahaman dan hantaran hantaran yang baik dari rakan sepasukan, pemain terkenal seperti Cristiano Ronaldo pun tidak dapat menjaringkan gol..

Keputusan Terkini Liga Super 18 Januari 2014
Piala Sumbangsih:Pahang vs LionXII
1 : 0
matias conti

Johor DT vs Perak
2 : 0
amri yahyah 39′,l.figueroa 88′


Selangor vs T-Team
2 : 0
paulo rangel 62′,75′


Sime Darby vs Kelantan
2 : 1
fazli 8′–m.ghaddar 60′,81′ (p)


ATM vs Sarawak
2 : 0
marlon alex james 16′,christie jayaseelan 35′

Terengganu vs PKNS
2  : 1
mahmadou 22′,66′ – hamka hamzah 18′



No comments:

Post a Comment